VILLA EUROPA

Villa Europa kommer kanskje til å bli en av mine favorittbøker. Jeg er nettopp ferdig med den, og akkurat nå tenker jeg at det er en unik bok!

villa europa

Det er en stund siden jeg snappet opp en omtale av boka inne hos  De små tingene i livet. Hun har lest boka 10 ganger, og sier selv:

Jeg oppdaget boka første gang da jeg gikk på vidergående. Etter den tid har jeg bare måttet lese den igjen og igjen. Og det morsomme er at jeg finner nye ting i boka for hver gang jeg leser den.

Jeg noterte meg tittelen ( skrev inn på mobilen), men glemte den litt vekk. Men nå, etter noen mnd kom jeg på den igjen, og har altså lånt den på biblioteket. En flott bok som ble lest på noen få dager:)

Villa Europa følger vi åtte mennesker, fire menn og fire kvinner, som alle er knyttet til det store huset på Bekkelaget utenfor Oslo. Vi blir kjent med mennesker fra forskjellige generasjoner, og med forskjellig historie. Forfatteren klarer på en brilliant måte å beskrive mellom-menneskelige forhold samt historiske hendelser som på sitt vis setter preg på generasjonene.  Menneskene vi møter er levende og troverdig skildret, og det er lett å bli fanget av historien. Dette er en bok det absolutt er verdt å lese og som jeg gjerne anbefaler.
Det er mange grunner til at denne boken gjorde inntrykk på meg. Blant annet språket og dets tyngde. Forfatteren evner å beskrive dype og viktige temaer uten å bruke for mange ord. En annen ting er at han hele tiden beskriver tidsånden menneskene lever i. Jeg er imponert!
Jeg kommer definitivt til å lese flere bøker av Ketil Bjørnstad!

Vil du vite mer om forfatteren kan du kikke  her eller  her.

Har du lest Villa Europa?

Hva synes du om boka???

2 Responses to “VILLA EUROPA”


  1. 1 R3n3t 02/08/2009, kl. 10:15 pm

    Skal vurdere å lese denne….jeg skal iallefall gjøre som deg og lage en liste over bøker jeg har lyst til å lese. Har begynt på noen slike lister noen ganger, men så blir de liksom så lange før jeg får krysset av noe særlig, og da mister jo jeg motivasjonen….


  1. 1 HELG, RESTER, VENNER OG SKILT « landsbyjenta Tilbakesporing15/08/2009, kl. 1:57 pm

Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 198,179 besøk

JEG TWITRER

juli 2009
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Bloggurat

