Å VOKSE GJENNOM MØTER

En nydelig bok som bør leses sakte med tid til refleksjon og dypdykk i tankene.

Boka er full av viktige og livsforandrende utsagn som man kan grunne på. Her er noen eksempler:

Jeg har noe  lære av hvert menneske jeg møter.

Jeg er ikke opprørt på grunn av det jeg tror at jeg er.

(I blant er det vanskelig å se dette. De fleste av oss har lært oss å tro at «de andre» er årsak til hvorfor vi føler oss som vi gjør)

Jeg alene har ansvar for hvordan jeg velger å tolke det som jeg ser.

Det jeg forventer meg av et annet menneske, det søker jeg og det får jeg. Det jeg ønsker å se- det ser jeg.

Det er ikke så lett å ta ut sitater uten å fortelle litt mer om dem, men jeg anbefaler dere å lese boka. Den er langt mer enn tankekraft. Den forteller om det viktige som skjer i møtet mellom mennesker. Den gir gode råd til hvordan man kan bli et bedre medmenneske. Den er praktisk og gir konkrete råd:) Den viser oss hvordan vi kan være med å skape et godt arbeidsmiljø, hvordan vi kan unngå misforståelser og hvordan vi kan bygge hverandre i stedet for å bryte ned.

Jeg har lest boka i kveld, uten så mange pauser med refleksjon. Jeg må nok ta den fram igjen med jevne mellomrom hvis den skal få direkte betydning i livet mitt. Men akkurat nå er jeg inpirert!

Forfatter av boka er Kay Pollak ( han som er regissør av filmen Så som i himmelen)

2 Svar to “Å VOKSE GJENNOM MØTER”


  1. 1 R3n3t 14/08/2009, kl. 8:36 am

    Du leste boka på en kveld? Hvor mange sider er den på? Den hørtes veldig bra ut:) Er den lettlest?:)

    • 2 landsbyjenta 14/08/2009, kl. 6:57 pm

      Boka er på en måte utrolig lettlest, nesten som en barnebok med tidvis lite tekst på sidene. Men samtidig er det er utrolig dyp bok som man ikke bør lese så fort hvis man vil ha godt utbytte av den…
      Innholdet er utrolig bra, tekst og grammatikk er veldig dårlig, he he… Boka er oversatt fra svensk, og jeg kunne oversatt bedre uten å anstrenge meg noe særlig…
      Men, en utrolig viktig og god bok!


Legg igjen en kommentar




FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 254 306 besøk
august 2009
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Top Clicks

  • Ingen
Bloggurat