JULA SNIKER SEG INN

I dag har jula virkelig sneket seg inn i huset her!

Jeg og de to minste har vært på shopping på plantasjen og coop obs. Vi fikk blant annet med oss 3 stk kinder- julekalendere,  det kan ikke være annet enn galskap å kjøpe sjokolade for 600 kr (!) bare for å kunne telle dagene før jul! Men gutttene er superfornøyde da:)

Vi har bakt MANGE kakemenn og pepperkaker i dag ( JA, jeg skryter litt nå merker jeg, men det er vel helt lov innimellom, hi hi)

Ungene koste seg med å hjelpe til i bakinga, unntatt minsten som plutselig fikk så vondt i magen, og jeg fryktet at spysyka var på vei inn i huset. Heldigvis ikke! Spysyke og julebakst hører ikke så godt sammen!

Har blitt litt inspirert av bloggposter i det siste, eks Frøken Makeløs  . Derfor knipset jeg IKKE bilder av de søte gutta som koste seg med pepperkakebaking, jeg fikk heller eldstemann til å knipse 2- 3 bilder av meg selv ETTER at de minste var ferdige med å hjelpe til:)

Bakekjerring

Nå er ryggen sliten og kakeboksene fulle, enn så lenge…

Kommer nok til å måtte bake en gang eller to til, hvertfall pepperkaker… Da er det greit at man kan kjøpe ferdig deig på butikken:)

Oppskrift på kakemanndeigen har jeg fått av ei venninng, den er kjempegrei:

1/2 kulturmelk

500 g sukker

100 g melis

2 ts natron

1 kopp smelta smør

ca 1 2 kg mel ( helst 1, jeg brukte ca 2 i dag til dobbel porsjon)

 

1 Response to “JULA SNIKER SEG INN”


  1. 1 frokenmakelos 27/11/2012, kl. 6:09 pm

    Haha, så bra at du ble inspirert og faktisk fikk noen bilder av deg selv. Og imponerende kakebakst!


Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 188,917 besøk

JEG TWITRER

november 2012
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Bloggurat

