BOKKLUBBSIRKEL

På tirsdag var jeg på lesesirkel/bokklubb for første gang. Spennende!

Vi vet ikke hva vi er eller helt hva vi skal gjøre enda, men nå er vi hvertfall i gang!

Planen er at vi, fire bokglade jenter ( eller damer?) skal møtes ca en gang i måneden for å snakke om bøker vi leser.  Vi hadde vår første samling på tirsdag, og ble enige om å lese Kongens hjerte av Gaute Heivoll til neste gang.

Jeg har tidligere lest to bøker av Heivoll, og skrevet om dem på bloggen her og her. Likte bøkene, og liker å lese bøker av lokale forfattere, så var veldig fornøyd med at det ble denne boka vi skal lese til neste gang.

Ingen av oss har vært med på noe liknende opplegg før ( så vidt jeg vet),  så vi får prøve oss litt frem. Men jeg er av typen som liker å snakke, og gjerne om bøker jeg har lest. Det jeg ikke liker er å måtte begrunne hva jeg mener om enhver ting. Av og til er det deilig å bare si at man liker en bok eller ikke, uten å måtte forklare hvorfor.

Er det noen av dere som er med i en lesesirkel/ bokklubb? ( Hva heter det egentlig???)

2 Responses to “BOKKLUBBSIRKEL”


  1. 1 KindleJoy 11/03/2012, kl. 11:02 am

    Så kjekt! Vi er ennå på planleggingsstadiet, men nærmer oss oppstart. Er 2-3 damer som ønsker å starte en lesesirkel (som vi kaller det).Utfordringen er imidlertid at vi liker så forskjellige bøker! Mitt argument er at da blir jo dette ekstra spennende – så vi må bare få kommet oss igang. Lykke til !!!

  2. 2 Jarle Mong 16/12/2012, kl. 7:30 pm

    Vi har holdt på siden 2005, lesesirkel kan anbefales på det sterkeste. For tiden leser vi «Du skal elske lyset» av Margaret Skjelbred. Vi leser en roman i måneden. Du finner litt informasjon om oss hvis du søker på Apostrofen, dessverre har aktiviteten på nettsiden vært dalende de siste årene, men det finnes en oversikt over hva vi har lest.


Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 188,917 besøk

JEG TWITRER

mars 2012
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Bloggurat

