FORENKLING

Jeg har lest min første bok av Geir Gulliksen, og jeg likte det jeg leste:)

Etter at jeg har lest Min kamp- bøkene til Knausgård har jeg fått lyst til å lese mer norsk litteratur. Knausgård skrive ganske mye om andre norske forfattere. Geir Gulliksen er forlagssjef i Oktober forlag, som gir ut bøkene til Knausgård, og er nevnt flere ganger i Min Kamp- bøkene. Jeg innrømmer at dette var hovedgrunnen til at jeg plukket ut denne boka på biblioteket…

Jeg likte boka. Den var enkel, men samtidig dyp. Vi følger et ungt par som etablerer seg i en liten kjellerhybel med sitt lille nyfødte barn. Handlingen er ikke så komplisert, men språket er nydelig! Komposisjonenen og språket gjør boka nydelig, om enn ganske trist. På mange måter er boka utrolig lettlest og «barnlig» i språket, men dette er så gjennomført at det gjør boka dyp og fin. Boka beskriver mest det som skjer, eller ikke skjer, mellom mennesker. Det er ikke handlingen i seg selv som er interessant, det er personenes tanker og tolkninger som er det interessante.

Jeg leste boka på en dag, den var lettlest og fin. Jeg likte det jeg leste, og kommer garantert til å lese flere bøker av Gulliksen:)

0 Responses to “FORENKLING”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 199,211 besøk

JEG TWITRER

februar 2011
M T W T F S S
« Jan   Mar »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  
Bloggurat

