GULLKORN

Hverdagen med barn i hus byr på mange morsomme, kloke og herlige kommentarer. Ofte blir de glemt fortere enn de skulle. Her kan du lese hva jeg har skrevet tidligere om å ta vare på små gullkorn fra ungene. Ellers har jeg skrevet noe om å ta vare på hverdagsminner her.

Noen gullkorn fra dagen i dag:

Mellomste (3) kom på morgenen og sa: Mamma, æ har tissa psycho mye i bleia!

Litt senere på dagen fikk han se vekta som står på soverommet vårt, og fikk lyst til å prøve den: Mamma, skal vi se hvor mye jeg koster?


Noen gullkorn blir gjengangere i familiehistorien, en av mine er denne:

Jeg var sikkert rundt 5 år eller noe da jeg var ute på kjøretur sammen med mamma og storesøstera mi som satt i forsetet. Plutselig kom det en elg i veikanten. Mamma sier: Åh, jeg trodde det var ei ku! Min søster sier: Jeg trodde det var et esel! Så kommer det fra meg i baksetet: Jeg trodde også det var Jesus!

Ja, den er blitt en liten gjenganger i familien vår:)

4 Responses to “GULLKORN”


  1. 1 astridterese 06/05/2010, kl. 7:23 am

    Flott! Jeg likte spesielt at vekta viser hvor mye vi koster. Dess høyere vekt dess høyere verdi🙂

  2. 3 R3n3t 09/06/2010, kl. 11:27 am

    De der sitatene har alle i huset og ca halvparten av klassen min hørt:) Hehe, syns det var så vittig!

    Jeg stemmer for flere gullkorn fra gutta på bloggen din!!:)

  3. 4 landsbyjenta 09/06/2010, kl. 8:14 pm

    🙂


Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 188,917 besøk

JEG TWITRER

mai 2010
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Bloggurat

