MERKELIG, NYDELIG, PERSONLIG, ANNERLEDES…

Jeg snakker om Min Kamp 1, av Karl Ove Knausgård.

En bok som er vanskelig å beskrive. Den er så mye.

Jeg er jo veldig glad i lister, så kanskje det er lettere om jeg skriver om boka i listeform ( finnes det noe som heter listeform???)

1. Boka begynner med en veldig beskrivelse av døden

2. Karl Ove Knausgård snakker ikke om døden sånn som andre folk

3. Han snakker om hva som skjer med kroppen

4 Og filosoferer over hvorfor vi mennesker finner det vanskelig å se døde mennesker

5. Dette er noe jeg aldri har tenkt over før

6. Boka er full av skildringer av uviktige ting

7. Det kan være fristende å skumlese gjennom de flere mange, lange skildringene

8. Men det er lurt å la være

9. Det vakre ligger i nettopp disse uviktige skildringene.

10. Jeg liker å ta vare på sitater fra gode bøker

11. Det er mange gode sitater i Min kamp 1

13. Det fantastiske med boka er at den beskriver menneskets indre, hemmelige tanker

14. Det er nesten som man blir litt flau når man leser

15. Det er som å lese dagboka til noen

16. Noen ting vil man helst ikke vite

17. Boka forteller mye om det som skjer mellom mennesker

18. Det kalles vel interaksjon

19. Det er i hvertfall interessant å lese om

20. Det får en til å tenke

21. Boka er umulig å beskrive

22. Man kan påstå at det er en bok som skildrer de mest hverdagslige og kjedelige tingene som finnes

23. Samtidig forteller det også mye om det viktigste som finnes

24. Nemlig menneskers innerste tanker, drømmer, forventninger og forestillinger

25. Det er alltid fint å lese om relasjoner mellom mennesker

26. Dette er på ingen måte en ordentlig beskrivelse av boka

27. Det klarer jeg ikke

28. Det er bare tanker som popper opp i hodet mitt 15 minutter etter at jeg har lest boka ferdig.

29. Nu er den lukket

30. Kanskje jeg vil lese neste bok også

1 Response to “MERKELIG, NYDELIG, PERSONLIG, ANNERLEDES…”


  1. 1 Heidi 19/04/2010, kl. 9:04 pm

    Hei:)
    Tusen takk for hyggelig kommentar.
    Ledningene til tvn går i et hull bak tv og ut på baksiden av veggen,hvor de er gjemt i et hvit plasst rør.Dvd og andre ting har vi i lofts stuen.Det er bare å la sjenken være åpen bak altså ingen dekkside .Så kan mann gjemme ledninger og diverse bak det som står der.Vi har et Iphone anlegg i nederste hylle og der er ledningene gjemt bak anlegget.Ønsker deg en super fin uke.mvh Heidi


Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 201,354 besøk

JEG TWITRER

april 2010
M T W T F S S
« Mar   May »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Bloggurat

