DRØMMEHJERTE

Har nettopp lest Drømmehjerte av Cecilia Samartin. Nydelig bok på alle måter!

Boka handler om to kusiner som er sjelevenner, men som blir skilt under Castros revolusjon. Nora flykter med familien til USA, mens Alicia opplever at det lykkelige livet i Havanna blir snudd til nød og fattigdom under Castros regime. Etter mange år klarer ikke Nora å nøye seg med å lese brevene fra Alicia. Hun må reise tilbake for å hjelpe sin syke venninne. En vakker roman om håp, håpløshet og evig vennskap.

Romanen er nydelig, for den beskriver historie, vennskap, relasjoner og landskap på en helt spesiell måte! Det er flott å bli bedre kjent med Cubas historie, sett fra innsiden. Cecilia Samartin flyktet selv fra Cuba da hun var 9 mnd, og sier selv at hun har » alltid følt at jeg har vaklet mellom to verdener og sørget ved det jeg egentlig ikke var sikker på var mitt eget».

Boka bør absolutt leses!

4 Responses to “DRØMMEHJERTE”


  1. 1 StineMa 26/03/2010, kl. 5:14 pm

    Åh, dette er en nydelig bok! 🙂 Har til og med fått min krimelskende mor til å lese – og like – den, hehe.

  2. 2 Line 27/03/2010, kl. 10:17 am

    Helt enig. Den beste boka jeg har lest på lenge…. tårene bare trillet- fordi boka bare var så veldig veldig fin….

  3. 3 R3n3t 30/03/2010, kl. 9:49 am

    Jeg elsker denne boka:) I påskeferien skal jeg lese Senor Peregrino, av samme forfatter, og gleder meg veldig:)


Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 198,122 besøk

JEG TWITRER

Feil: Twitter svarte ikke. Vennligst vent noen minutter og last denne siden på nytt.

mars 2010
M T W T F S S
« Jan   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Bloggurat

