ENDA EN BOKLISTE PÅ 100 BØKER

Fant en bokliste inne på bloggen til Nina. BBC mener at de fleste mennesker ikke har lest mer enn 6 av disse bøkene. Jeg har lest 9 av dem… Så er ikke så mye bedre enn de fleste det da, he he! Men takk til Nina som delte denne listen med oss. Jeg elsker boklister, det er så fint å ha når man skal på biblioteket og ikke vet hva man skal låne:)

Hvor mange av disse bøkene har du lest?

  1. Pride and Prejudice – Jane Austen ()
  2. The Lord of the Rings – JRR Tolkien ()
  3. Jane Eyre – Charlotte Bronte ()
  4. Harry Potter series – JK Rowling (X)
  5. To Kill a Mockingbird – Harper Lee ()
  6. The Bible (x)
  7. Wuthering Heights – Emily Bronte ()
  8. Nineteen Eighty Four – George Orwell ()
  9. His Dark Materials – Philip Pullman ()
  10. Great Expectations – Charles Dickens ()
  11. Little Women – Louisa M Alcott ()
  12. Tess of the D’Urbervilles – Thomas Hardy ()
  13. Catch 22 – Joseph Heller ()
  14. Complete Works of Shakespeare ()
  15. Rebecca – Daphne Du Maurier()
  16. The Hobbit – JRR Tolkien ()
  17. Birdsong – Sebastian Faulk ()
  18. Catcher in the Rye – JD Salinger ()
  19. The Time Traveler’s Wife – Audrey Niffenegger ()
  20. Middlemarch – George Eliot ()
  21. Gone With The Wind – Margaret Mitchell ()
  22. The Great Gatsby – F Scott Fitzgerald ()
  23. Bleak House – Charles Dickens ()
  24. War and Peace – Leo Tolstoy ()
  25. The Hitch Hiker’s Guide to the Galaxy – Douglas Adams ()
  26. Brideshead Revisited – Evelyn Waugh ()
  27. Crime and Punishment – Fyodor Dostoyevsky ()
  28. Grapes of Wrath – John Steinbeck ()
  29. Alice in Wonderland – Lewis Carroll ()
  30. The Wind in the Willows – Kenneth Grahame ()
  31. Anna Karenina – Leo Tolstoy ()
  32. David Copperfield – Charles Dickens ()
  33. Chronicles of Narnia – CS Lewis (X)
  34. Emma – Jane Austen ()
  35. Persuasion – Jane Austen ()
  36. The Lion, The Witch and The Wardrobe – CS Lewis (X)
  37. The Kite Runner – Khaled Hossein ()
  38. Captain Corelli’s Mandolin – Louis De Bernieres ()
  39. Memoirs of a Geisha – Arthur Golden ()
  40. Winnie the Pooh – AA Milne (X)
  41. Animal Farm – George Orwell ()
  42. The Da Vinci Code – Dan Brown (X)
  43. One Hundred Years of Solitude – Gabriel Garcia Marquez
  44. A Prayer for Owen Meaney – John Irving ()
  45. The Woman in White – Wilkie Collins ()
  46. Anne of Green Gables – LM Montgomery ()
  47. Far From The Madding Crowd – Thomas Hardy ()
  48. The Handmaid’s Tale – Margaret Atwood ()
  49. Lord of the Flies – William Golding ()
  50. Atonement – Ian McEwan ()
  51. Life of Pi – Yann Martel ()
  52. Dune – Frank Herbert ()
  53. Cold Comfort Farm ()
  54. Sense and Sensibility – Jane Austen ()
  55. A Suitable Boy – Vikram Seth ()
  56. The Shadow of the Wind – Carlos Ruiz Zafon (X)
  57. A Tale Of Two Cities – Charles Dickens ()
  58. Brave New World – Aldous Huxley ()
  59. The Curious Incident of the Dog in the Night-Time – Mark Haddon (X)
  60. Love In The Time Of Cholera – Gabriel Garcia Marquez ()
  61. Of Mice and Men – John Steinbeck ()
  62. Lolita – Vladimir Nabokov ()
  63. The Secret History – Donna Tartt ()
  64. The Lovely Bones – Alice Sebold ()
  65. Count of Monte Cristo – Alexandre Dumas ()
  66. On The Road – Jack Kerouac ()
  67. Jude the Obscure – Thomas Hardy ()
  68. Bridget Jones’s Diary – Helen Fielding (X)
  69. Midnight’s Children – Salman Rushdie ()
  70. Moby Dick – Herman Melville ()
  71. Oliver Twist – Charles Dickens ()
  72. Dracula – Bram Stoker ()
  73. The Secret Garden – Frances Hodgson Burnett ()
  74. Notes From A Small Island – Bill Bryson ()
  75. Ulysses – James Joyce ()
  76. The Inferno – Dante ()
  77. Swallows and Amazons – Arthur Ransome ()
  78. Germinal – Emile Zola ()
  79. Vanity Fair – William Makepeace Thackeray ()
  80. Possession – AS Byatt ()
  81. A Christmas Carol – Charles Dickens ()
  82. Cloud Atlas – David Mitchell ()
  83. The Color Purple – Alice Walker ()
  84. The Remains of the Day – Kazuo Ishiguro ()
  85. Madame Bovary – Gustave Flaubert ()
  86. A Fine Balance – Rohinton Mistry ()
  87. Charlotte’s Web – EB White ()
  88. The Five People You Meet In Heaven – Mitch Albom ()
  89. Adventures of Sherlock Holmes – Sir Arthur Conan Doyle ()
  90. The Faraway Tree Collection – Enid Blyton ()
  91. Heart of Darkness – Joseph Conrad ()
  92. The Little Prince – Antoine De Saint-Exupery ()
  93. The Wasp Factory – Iain Banks ()
  94. Watership Down – Richard Adams ()
  95. A Confederacy of Dunces – John Kennedy Toole ()
  96. A Town Like Alice – Nevil Shute ()
  97. The Three Musketeers – Alexandre Dumas ()
  98. Hamlet – William Shakespeare ()
  99. Charlie and the Chocolate Factory – Roald Dahl (X)
  100. Les Miserables – Victor Hugo ()
8 Responses to “ENDA EN BOKLISTE PÅ 100 BØKER”


  1. 1 Silje Engbråten 16/08/2009, kl. 9:34 am

    Sikkert teit spm. men er sunnannepålandet og landsbyjenta samme jenta mon tro? Eller er jeg litt surrete i hue? hehe

  2. 3 Hege Beate Hagen 16/08/2009, kl. 10:24 am

    hei på deg
    For en gøy liste, jeg har også lest 9 av dem 🙂
    Og noen av dem står i bokhyllen min som jeg kjøpte brukt da jeg var student 🙂
    Håper det er ok at jeg kopierer den og legger den på min blogg.
    Klem fra Hege

    • 5 landsbyjenta 16/08/2009, kl. 5:51 pm

      Seff helt oki at dere legger ut listen på deres blogg. Jeg har jo selv hentet den fra Ninas blogg. Jeg pleier alltid linke til den bloggen jeg henter ting fra. På den måten føler jeg ikke at jeg s»tjeler» ting om dere skjønner. Men bare bruk den:)

  3. 6 Lavynnia 16/08/2009, kl. 4:40 pm

    Jeg kom til ca. 19-21, men det er fordi jeg er litt usikker på to av de siste. Så da får jeg vel 19 da 😉 Ikke verst!

    Og så har jeg sett filmversjonen av de bøkene jeg ikke har lest:) hehe. Er det greit at jeg kopierer listen og legger den ut på bloggen min?

  4. 7 Ida 24/08/2009, kl. 5:39 am

    Hei.
    Dette var jammen en artig liste.
    Jeg hadde lest mange, men et par av bøkene hadde jeg ikke hørt om engang, så nå må jeg nok undersøke om de er noe for meg:)
    Ida

  5. 8 Irmelin 28/08/2009, kl. 2:49 pm

    Jeg har lest 13, mens jeg holder på med Dracula og flere av dem står på listen over bøker jeg ønsker å lese. Stilig liste


Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 199,340 besøk

JEG TWITRER

august 2009
M T W T F S S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Bloggurat

