LATE FORELDRE

Er det bra å være lat? Ja ifølge Tom Hodgkinson:)

Britiske Tom Hodgkinson ga nylig ut The Idle Parent – why less means more when raising kids. Mammadamen har oversatt endel av deres grunnleggende tanker, det kan du lese her ( hos Mammadamen).

Jeg gikk umiddelbart inn på siden deres og leste mer. Jeg likte det jeg leste!  Jeg opplever ofte å være uenig i mye når jeg leser om barneoppdragelse, men denne gangen syntes jeg det var utrolig mye inspirerende og flott!

Dette er egentlig en motpol til mye av det man kan lese ellers. Her er det lite metoder og adferdsteori, og mer fokus på å være tilstede sammen med barna. Her handler det lite om pedagogikk og moral, og mer om å være foreldre.

Anbefaler dere å ta en titt! Det er nok ikke alt som er like aktuelt ( sånn er det jo nesten alltid) men det er absolutt mye godt å plukke med seg!

Takk til Mammadamen som viste meg denne siden:)

1 Response to “LATE FORELDRE”


  1. 1 Mammadamen 06/07/2009, kl. 8:31 pm

    Glad for at du likte tipset:-)

    Jeg synes kanskje, som jeg også skrev hos meg selv:-), at det beste Hodgkinson sier er at både voksne og barn bør leke mer og arbeide mindre! Hurra for livet!

    Ønsker deg og familien en flott sommerferie!


Legg igjen en kommentar

FOLK INNOM FRA 15.06.09

  • 198,772 besøk

JEG TWITRER

juli 2009
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Bloggurat

